Akumulator je zapravo jedna jaka baterija napona 12,6 V u idealnim uvjetima.
Inače njegov napon može varirati od 10,6 do 14 V, što ovisi o mnogo čimbenika.
Kad je akumulator napunjen do idealne granice 12.6 V, onda se višak "struje", pomoću regulatora punjenja odvodi na masu, odnosno regulator svojom elektronikom smanjuje punjenje na minimum.
Akumulator obično zakaže u najnezgodnijem trenutku, a to je hladno vrijeme, ujutro kad treba na posao. Zbog toga da se ne dogode neugodna iznenađenja, u automobili uvijek treba imati pri ruci slijedeće:
Kablove za brzo startanje, to su u stvari 2 kabla sa kliještima jedan obično crvene boje "+" a drugi crne boje "-". Služe da se može u slučaju da auto nemože upaliti, "posudi struja" sa nekog drugog automobilskog akumulatora. To se radi na način da se spoje kleme i to prema polaritetu, dakle na + klemu akumulatora spoji crveni kabel, a crni na negativni pol ili bilo koji metalni dio automobila PAŽNJA! ne spajati na lakirane dijelove jer nema spoja a i eventualno probijanje iskre oštetit će lak.
Svaki automobil ima napon akumulatora od 12 V, osim teretnih vozila koja imaju serijske vezane akumulatore obično 2 komada jer imaju 24 V instalaciju. Kod posuđivanja struje sa teretnog vozila pazite da ne spojite oba akumulatora u seriji na vaš koji ima 12 V, jer će doći do eksplozije i trenutačnog uništenja vašeg akumulatora, Stoga kleme spojite samo na izvode jednog ot ta dva akumulatora prema polaritetu.
Moramo paziti da se ne dotaknu kleme dok je spoj na bilo kojem od akumulatora jer to može izazvati jako iskrenje i opekline na tijelu.
Kad spojimo kleme sa onog koji posuđuje i onog koji prima, postupa se na slijedeći način.
Automobil koji posuđuje treba biti upaljen sa otprilike 2000 o/min motora jer će kod paljenja drugog automobila poteći struja i do 200 A. Kad je automobil uspio upaliti, skinuti oprezno kablove da se ne spoje + i - kabel. Automobil kad je jednom upaljen, treba "razvoziti" bar 5 km malo jačim tempom, dakle ne brzo nego sa što većim obrtajima motora.
Pritom treba izvore napona koristiti što je manje moguće (svjetla, radio, žmigavce, kočenje), podrazumijeva se da se time ne dovodite u opasnost u prometu.
Akumulator ako je ispražnjen slučajno ili ako ste ostavili radio, svjetlo u autu, napunit će se dovoljno za to vrijeme.
Akumulator ako neće upaliti nemora biti krivac, provjerite elektropokretač (anlaser). Naime, ako su četkice ili "pikse" (čahure" na rotoru oštećene ili istrošene, elektropokretač se neće moći pokrenuti. Postupak provjere je slijedeći: Upalite svjetla (naravno ako se svjetla ne upale) onda je "krivac" poznat. Ukoliko svjetla rade, pod svjetlima pokrenite paljenje. Ako se pritom svjetla ugase a auto ne upali, kriv je anlaser.
Tada kod autoelektričara na popravak.
Akumulator se puni punjačima kojih ima od onih jednostavnih do pravih računala u njima koji upravljaju procesorom za punjenje
.
Da ne pišem cijele članke o punjenju, pogledajte na moj site o toj temi