ponedjeljak, 10. rujna 2012.

Što raditi kad na cesti ispusti guma?

Prema Murphyevom zakonu koji kaže "Ako nešto namjerava poći po zlu, to će se desiti u najnezgodnijem trenutku", guma našeg automobila ispustit će, puknuti ili probušit će se u najnezgodnije vrijeme i na najnezgodnijem mjestu.
Obično je to na prometnici gdje nije moguće ili dozvoljeno zaustavljanje, po noći, po kiši ili snijegu. Ipak, da se vratim Murphyju koji je taj "zakon" ustrojio na malo smiješan način. On je htio dokazati da stvarno postoje zakonitosti koje najmanje želimo.
On je testirao taj pokus na više načina od kojih su najpoznatija 2.
Uzeo je 10 kriški kruha i namazao ih na jednoj strani marmeladom.
Bacao ih je rotirajući ih u zrak, i znate što se desilo?.

Od 10 komada kruha čak ih je 8 na pod palo na stranu gdje je bio namaz marmelade.
Drugi pokus bio je taj što je Murphy stajao blizu kanalizacijskog otvora na ulici.
Imao je također 10 vijaka (šarafa). Sa visine od 2 metra ispuštao je vijke na tlo.
Od 10 njih čak 7 ih je završilo u otvoru za kanalizaciju.
Vjerojatno se i vama desilo da vam je nešto palo sa stola, i za inat otkotrljalo se baš tamo gdje se nije moglo vidjeti.
No vratimo se nezgodi koja vas je zadesila na cesti.
Postupak je slijedeći. Bez obzira na vozače koji će vam trubiti da se maknete jer nemaju sluha za vašu nevolju, ako nema mjesta za sklanjanje vozila, parkirajte najbliže desnoj strani koliko je to moguće. Ni u kojem slučaju nemojte nastaviti vožnju sa praznom gumom, jer ćete je izrezati.
Postavite sigurnosni trokut na najmanje 50 m iza vozila i uključite sva 4 pokazivača smjera (žmigavce).

Prije dizanja automobila na dizalicu, otpustite sva 4 ili 5 vijaka na kotaču. Tek nakon toga dignite vozilo uz osiguranje protiv pomicanja vozila.
Ni u kojem slučaju nemojte se podvlačiti ispod vozila. Ja osobno uvijek u "gepeku"
vozim 2 debele "kajle" od drveta kojim ""zacvikam" kotače protiv pomicanja.
Ukoliko ste zaustavljeni na kosom terenu, okrenite volan do kraja udesno i zakočite ručnom kočnicom.
Odvijte ključem kotač, skinite ga sa osovine, i zamijenite ga rezervnim kotačem.
Postupite obrnutim redosljedom od postupka skidanja.
Nemojte to nikako raditi ovako!!!


Nastojite da obratite pažnju prilikom kontrole pritiska u gumama, jer ako ja rezervna guma prazna onda ste u situaciji kao i da je nemate. Rezervna guma trebala bi biti istog profila, marke i stanja kao i ostale.
Međutim, više od 50% vozača ima rezervnu gumu samo zbog policije, tehničkog pregleda ili samo "reda radi". Osobno sam jednoj dami pomagao zamijeniti kotač.
No, srećom da sam najprije provjerio stanje rezervne gume. Bio je u pitanju jedan stariji VW "Passat" koji ima 15 colne gume. U "gepeku" na mjestu rezervne gume nalazio se kotač od "fiće" sa 12 " gumama. na moje pitanje što će sada, žena je odgovorila: "Suprug mi je rekao da je taj kotač samo zbog reda", ionako mi se neće guma probušiti"
Procijenite i sami, gospođi nisam mogao pomoći, bila je noć, kiša a najbliže naseljeno mjesto dvadesetak km.
Sreća da postoji HAK, ali nisu ni jeftini, i treba čekati.
Zato, uvijek imajte na umu Murphyja sa početka priče.