Ferdinand Budicki dovezao je u Zagreb prvi automobil marke Opel 1901. godine. Prodavaonica automobila bila je u Gundulićevoj 2 na uglu Ilice, a pred njom su bila izložena raznorazna prometala dajući Zagrebu ugođaj velegrada u prvom desetljeću 20. stoljeća.
U početku automobili nisu bili najbolje prihvaćeni,
ali su ipak u kratkom roku osvojili svijet i postali najbrojnije
jedinično prometno sredstvo na svijetu. Izum različitih prijevoznih
sredstava omogućio je ostvarenja dotad nemogućih zamisli. Parne
lokomotive, parobrodi, automobili pa kasnije i zrakoplovi povezali su
svijet. A to je bio tek početak. Kada pogledamo oko sebe vidimo svijet
koji se toliko ubrzano razvija da je teško pratiti sve njegove promjene i
dostignuća u svim područjima. Tehnološki razvoj čovječanstva u
posljednjih stotinjak godina omogućio je čovjeku da ostvari snove o kojima je ljudska vrsta tisućljećima sanjala.
Danas
postoje različite vrste automobila. Iako su najčešće korišteni oni na
benzinski i dizelski motor, razvijaju se nove varijante među ostalim automobili na Sunčev pogon te na električnu energiju. Japanska tvrtka Genepax konstruirala je i prvi automobil koji pokreće isključivo voda.
Kronologija pojave automobila od njegovog postanka:
- 1769.
Francuz Cugnot konstruirao je prvi automobil na parni pogon, a jedan od
njegovih modela sačuvan je u Parizu sve do današnjih dana.1860. Lenoir je došao do izuma dvotaktnog motora.1876. N. A. Otto konstruirao je četverotaktni motor, preteču današnjih suvremenih automobilskih motora.1886. Gottlieb Daimler i Karl Benz stvaraju prvi automobil, preteču suvremenih cestovnih motornih vozila.1900. Henry Ford započeo je industrijsku serijsku automobilsku proizvodnju na traci.1901. Ferdinand Budicki dovezao je u Zagreb prvi automobil marke Opel.