ponedjeljak, 29. listopada 2012.

Kako upaliti automobil "na guranje"?

Na hrvatskim cestama se nažalost nalazi sve više starih automobila. Još je žalosnija činjenica da se na našim prometnicama kreće čak 39 % neregistriranih vozila. To znači da ta vozila nisu tehnički pregledana a još gore što nisu osigurana.
Takva stara vozila (kod nas je posjek starosti vozila 11 godina), često ostanu na cesti iz bilo kakovih razloga. Najčešći kvarovi kad se treba vozilo "pošlepati" ili tegliti su otkazivanje akumulatora, kvar elektropokretača "anlasera", kvar brave za paljenje. Uzroci takovih kvarova su slijedeći:

stari akumulator, olabavljene kleme na stupovima akumulatora, nedostatak elektrolita u ćelijama koji dovodi do desulfatizacije olovnih ploča te kratkog spoja ćelija. U tom slučaju akumulator nije za uporabu i mora se zamijeniti. Ako je akumulator samo sa niskim nivoom elektrolita (vode i kiseline u ćelijama) a koji se prazni naročito ljeti, treba mu dolijati destiliranu vodu do nivoa od 1 cm ispod čepa akumulatora. Akumulator se može isprazniti i ako se ostave svjetla ili radio na duže vrijeme. Rješenje je akumulator napuniti na punjaču.
  • Elektropokretač "anlaser" je  elektromehanički uređaj koji svojim zupčanikom a poslije spajanja na istosmjerni napon iz akumulatora pokrene zamašnjak na motoru i time pokrene automobil. Najčešći kvarovi na njemu su istrošene "čahure" na rotoru, kvar na mehanizmu za izbacivanje zupčanika "bendiks", te istrošene četkice na statoru. Elektropokretač se gotovo u 100% slučajeva kvara može popraviti kod autoelektričara.
Brava za paljenje, je zapravo mehanizam koji se odgovarjućim ključem okrene, time se zatvara strujni krug akumulator-brava-elektropokretač. Kvar  brave gotovo uvijek rezultira zamjenom za novu ili generičku ali postoji "caka" kojom se može izbjeći zamjena brave. To se može izvesti ugradnjom dodatnog tipkala koje će izvršiti kontakt umjesto brave. Bravom se u tom slučaju samo doda "kontakt", a tipkalo ima ulogu daljnjeg spoja od akumulatora na elektropokretač.
Kada se treba auto upaliti "na guranje", postoje određena pravila. Treba znati dali motor u glavi motora ima zupčasti remen ili lanac. Naime, ako ima lanac za razvod ventila, može se šlepati bez problema.
U slučaju zupčastog remena pri naglom kretanju remen može preskočiti na zupčaniku i tada se mogu uništiti ventili, cilindri i ostalo što je vrlo skup popravak. Postupak paljenja "na guranje"je slijedeći:
Automobil koji se treba upaliti dati ključem "kontakt". Najbolje je brzinu staviti "u rikverc" ako je moguće. Polako pogurati, a osoba koja sjedi u automobilu treba stisnuti pedalu spojke.Kad je auto dobio na brzini, lagano pustiti spojku "kuplung".
Na ovom videu "majstori" ovako pale auto!

Nakon paljenja motora, nastaviti vožnju, do prvog sevisa koji će dijagnosticirati i otkloniti kvar.