četvrtak, 6. lipnja 2013.

Kako nas "deru" mobilni teleoperateri?

Ili, drugačije, može i ovako, kako nam se može "osvetiti" naš SMARTPHONE iliti po domaće "Pametni telefon". Doba je kad gotovo svako dijete danas u džepu nosi pametne telefone, razno-razne Iphone, Smartphone, Ipode ili kako se već ta čuda nazivaju. Svakako, lijepo i lagodno, udobno i zabavno.
"Cigla" iz devedeseth i moderan "Smartphone"

Ali, ne lezi vraže. U domaćem hostingu još nekako, ali nedaj bože otići u inozemstvo, pogotovo u BiH, ako se to uopće može zvati inozemstvo. Dali ste znali za ovo. Sjedite u nekom bircu u BiH i "kafenišete". Prebirate po Mobile Operi, skidate neke sadržaje. 1 Gb (Gigabajt) prometa, pa kaj je to za vas, Youtube, Download glazbe, malo chata sa prijateljima iz Zagreba. Šok će vas dočekati kad dobijete račun za taj posjet BiH. Naime, roaming sa BiH toliko je skup da ćete ga pamtiti dok ste živi.
Dobro pročitajte ovo: "1 Gb prometa u BiH roamingu platit ćete 60.000,00 (šezdeset tisuća kuna)."Nikakav prigovor, nikakav Sud, nikakva kuknjava neće vas spasiti od plaćanja. Jer narodna kaže; "Poslije j*****nja nema kajanja. Pripazite i na SMS poruke ako ste u BiH, ili negdje u EU. Evo priče jednog Splićanina:"
Markova priča (podaci poznati redakciji op.a.) počinje 21. studenoga, kad je krenuo na trodnevno putovanje u Madrid. Poučen prijašnjim putovanjima u inozemstvo, kad je u roamingu u kratkom vremenskom razdoblju znao 'natući' solidan račun za mobitel, nazvao je Službu za korisnike Vip-a kako bi se raspitao za cijene poziva i SMS-a. 
Mobilni odašiljač


''Kako mi se svota učinila prevelikom, jer sam imao oko 25 SMS-ova, nazovem Vip i djelatnica me zamoli da pošaljem službeni prigovor faxom, što sam i napravio koji dan kasnije. Nakon što se iz Vip-a nitko nije javio desetak dana, nazovem ja njih. 

Ovaj put mi vrlo ljubazna djelatnica objasni da je kolega koji radi u tom odjelu (valjda za reklamaciju računa) dobio fax, ali da ne zna zašto nisam dobio odgovor. Na moje pitanje koliko sam po njihovoj evidenciji poruka poslao, kaže mi 60! Ja ostanem u čudu, te se pozdravimo uz 'smirujuću' poruku da će me netko svakako kontaktirati'', napisao nam je čitatelj. 

Gospodin Marko je dobio račun u iznosu 15 tisuća kuna.
Stoga preporuka kod odlaska u inozemstvo. Čim stupite u doseg ino mreže, gasite Internet i GPS postavke, gasite sve što se tiče interneta i GPS-a. Kada trebate nešto od toga, upalite i nakon obavljenog posla opet to pogasite. Dali ste znali?
Mobiteli Smartphone "radi" u pozadini iako je mobitel i ugašen.
Da vam se ne desi slučaj kao gore opisanim osobama. Ipak, g. Marko po meni si je sam kriv. Za 3 dana boravka u Madridu, pa 60 SMS poruka???? Glupost, i ukratko kaj god! Ta količina poruka po mom skromnom mišljenju bila bi normalna za čovjeka koji ima veliku obitelj..i mnogo prijatelja, ekstremno mnogo.

E..sad dolazi šećer ili šlag na tortu: Ovisi koji mobilni telefon imate. Gotovo svi Smartphonei imaju hrvatske znakove na tipkovnici. Oni famozni dijakritički znakovi (š,ć,č,ž,đ) će vas koštati SMS-anja ako niste oprezni. Zašto, zato jer međunarodni roaming ne poznaje te "kvačice, crtice,žvrljice", pa svaki takav znak ako ga ukucate pri SMS-u u roamingu, skraćuje limit SMS dužine sa 160 mogućih znakova na samo 70, Kad prijeđete taj limit, Roaming vam automatski od 1 SMS-a može napraviti i deset SMS poruka a da vi o tome nemate pojma. Primalac SMS-a neće to ni primijetiti a niti vi.
Mreža će vam samo detektirati da ste poslali 10 SMS-a a ne samo jedan.
I još jedna napomena: Roaming se u Hrvatskoj naplaćuje po najvišim cijenama u svijetu.
Zato, OPREZ, surfajte, SMS-ajte, skidajte promet, ali kod nas, a ne kod njih.
Mikrovalka


I, na kraju naravoučenije: Neprekidno držanje mobitela na uhu ekvivalent je cjelodnevnom guranju glave u mikrovalnu pećnicu. Osveta stiže kad tad, spora je ali dostižna.