subota, 29. rujna 2012.

Prvi automobil u Hrvatskoj

Ferdinand Budicki dovezao je u Zagreb prvi automobil marke Opel 1901. godine. Prodavaonica automobila bila je u Gundulićevoj 2 na uglu Ilice, a pred njom su bila izložena raznorazna prometala dajući Zagrebu ugođaj velegrada u prvom desetljeću 20. stoljeća.

U početku automobili nisu bili najbolje prihvaćeni, ali su ipak u kratkom roku osvojili svijet i postali najbrojnije jedinično prometno sredstvo na svijetu. Izum različitih prijevoznih sredstava omogućio je ostvarenja dotad nemogućih zamisli. Parne lokomotive, parobrodi, automobili pa kasnije i zrakoplovi povezali su svijet. A to je bio tek početak. Kada pogledamo oko sebe vidimo svijet koji se toliko ubrzano razvija da je teško pratiti sve njegove promjene i dostignuća u svim područjima. Tehnološki razvoj čovječanstva u posljednjih stotinjak godina omogućio je čovjeku da ostvari snove o kojima je ljudska vrsta tisućljećima sanjala.
 
Danas postoje različite vrste automobila. Iako su najčešće korišteni oni na benzinski i dizelski motor, razvijaju se nove varijante među ostalim automobili na Sunčev pogon te na električnu energiju. Japanska tvrtka Genepax konstruirala je i prvi automobil koji pokreće isključivo voda.
Kronologija pojave automobila od njegovog postanka:
  • 1769. Francuz Cugnot konstruirao je prvi automobil na parni pogon, a jedan od njegovih modela sačuvan je u Parizu sve do današnjih dana.

    1860. Lenoir je došao do izuma dvotaktnog motora.

    1876. N. A. Otto konstruirao je četverotaktni motor, preteču današnjih suvremenih automobilskih motora.

    1886. Gottlieb Daimler i Karl Benz stvaraju prvi automobil, preteču suvremenih cestovnih motornih vozila.

    1900. Henry Ford započeo je industrijsku serijsku automobilsku proizvodnju na traci.

    1901. Ferdinand Budicki dovezao je u Zagreb prvi automobil marke Opel.