Motorne kosilice se dijele prema konstrukciji i radu na 2 vrste, dvotaktne i četverotaktne kosilice.
Dvotaktne kosilice su danas dosta rijetke mada ih još ima i to stariji modeli. Te kosilice rabe mješavinu kao gorivo, slično kao motorne pile, ili trimer kosilice. Četverotaktne rabe motorni benzin od 95-98 oktana isti kao i vaš automobil.
Dvotaktnim kosilicama netreba mijenjati ulje jer ga posebno i nemaju. Podmazivanje unutar motopra se vrši iz ulja koje je sastavni dio goriva.
Četverotaktne treba održavati tako da im se najmanje u 2 sezone (ovisi o količini i vremenu košnje) zamijeni ulje. Za ispuštanje ulja postoji čep na donjem dijelu tamo gdje je učvršćen nož.
Čep za ispuštanje ulja |
Kosilicu najbolje postaviti na neki stari stol kako bi lakše doprli do čepa.
PAŽNJA! Ne naginjati kosilicu na bok, jer će ulje dospjeti u ostale dijelove motora a onda ćete morati posjetiti servis. Možete ju nagnuti najviše do 45 stupnjeva.
Balansiranje noža |
Nož kosilice treba redovito brusiti. Najbolje ga je skinuti i naoštriti ga na "brus mašini" ili ručnom brusilicom. Pritom budite oprezni. Ravnomjerno skidajte na obje strane kako bi se izbjegao debalans noža. Ukoliko je nož debalansiran, kosilica neće dobro raditi (trese se i vibrira) a može stradati i radilica. Balansiranje noža se vrši na način da se u centralnu rupu u nožu provuče odvijač. Dobro balansiran nož stoji podjednako na obje strane.
Moguće je i brušenje noža ručnom "flex mašinom" kada je kosilica blago nagnuta na jednu stranu.
Oštar nož omogućava laganu košnju i skraćuje vrijeme košnje.
Nakon svake košnje pričekati da se kosilica ohladi i onda ako je moguće jakim mlazom vode oprati donji dio kosilice. Nagomilana trava i blato kad se posuše izazivaju hrđanje okvira i otežano izbacivanje trave.