Često je mišljenje vozača da je snijeg, led i jaka zima vrijeme da se ljetne gume mijenjaju.
Međutim, potpuno netočno.
Ljetna guma je koncipirana tako da je njena gazeća površina napravljena od sastojaka koji dobro prianjaju uz asfalt. Međutim samo do nekih temperatura, otprilike oko 4 stupnja Celzijusa.
Niže temperature te čestice jednostavno ukrućuju i smanjuje se kvaliteta kontakta sa kolnikom.
Vožnja sa takvim gumama opasna je i rizična.
Zimska guma ima kontakt sloj koji je prilagođen stanju na kolniku. Te gume imaju oznaku na sebi kolikom brzinom se može sigurno voziti, a ta brzina je oko 50% manja od one sa ljetnim gumama.
Ujedno te gume imaju u kanalima na sebi takve profile koji omogućuju istiskivanje snijega i leda koje ljetne gume nemaju. Neke zemlje EU imaju vremensku obavezu vožnje sa zimskim gumama bez obzira na stanje na cestama. Obveza vožnje sa zimskim gumama u RH je da samo pogonski kotači moraju imati zimske profile. Najbolje je na vozilu imati sve četiri zimske gume. Važna je konstatacija da je trajnost zimskih guma ograničena bez obzira na istrošenost. Zato je važno da se zimske gume mijenjaju nakon 5 godina od datuma proizvodnje.
Kod kupnje treba uzeti u obzir činjenica na oznaku datuma na gumi, jer i "nova" guma koju imate namjeru kupiti može stajati na polici u trgovini i nekoliko godina.
Međutim, situacija u RH, kriza i recesija tjera vozače samo na zakonom propisane radnje, a sigurnost ostaje postrani.