petak, 18. siječnja 2013.

Što je "Murphyjev Zakon"

Često se u neugodnim i neočekivanim situacijama spominje "Murphyjev zakon". Što je Murphyjev zakon, kako je nastao i što znači?.
Murphyjev zakon doslovno glasi: "Ako neki događaj, stvar ili predmet treba poći po zlu, budite sigurni da će se to upravo dogoditi na najgorem mjestu, u najnezgodnije vrijeme i u nepredviđenim situacijama.
To ću objasniti na jednostavnom primjeru: Putujete autom nepoznatim predjelom. Kiša lije ko iz kabla. Odjednom "cvrc", brisač vjetrobrana je jednostavno stao. Pokušavate al nejde dalje. Nekako je kiša oslabila, ali je ispustila guma. Vadite mobitel da pozovete HAK, ali vam se na ekranu mobitela javlja "Baterija slaba". Rijetki vozači koji prolaze ne namjeravaju vam priteći u pomoć. Nekako ste uspjeli skinuti kotač i izvadili iz gepeka rezervnu gumu. Međutim, guma prazna, niste je provjeravali prije kretanja na put..
Ovo je bila samo najneugodnija priča koja vam se mogla desiti u životu.
Međutim vjerujem da vam se desilo nešto slično ko i meni. Na stolu sam nešto popravljao, nešto oko računala. odjednom mi je jedan sitan vijak pao sa stola na pod i otkotrljao se pogodite gdje? U rascjep u podu između daščica, Pod je bio cijeli na cijeloj sobi osim tu kod stola i ne baš blizu.
Drugi slučaj, na parkiralištu sam stavljao u gepek robu koju sam kupio u marketu. Prilikom zaključavanja gepeka, ispao mi ključ, poskočio ispod automobila i otišao ravno u šaht za vodu.

Vjerujem da ste imali sličnih zgoda kad je Murphy imao tu svoje prste.
Kako je uopće nastao Murphyjev Zakon, i tko je bio Murphy?

Edward Aloysius Murphy Jr. (11. siječnja 1918. - 17. srpnja 1990.), američki inženjer u američkom ratnom zrakoplovstvu koji je postao poznat po formulaciji Murphyjevog zakona.
Jedan od bezbrojnih pokusa koje je izvodio Murphey bio je onaj sa kriškom kruha namazanim pekmezom. Od  10 bacanja kriške kruha u zrak, kruh je pao na pd na stranu namazanu pekmezom 8 puta.