četvrtak, 17. siječnja 2013.

Budite oprezni - pročitajte ovo!!!

Ovih zadnjih dana snijeg neumoljivo sipa sa neba. Baš nas briga, sigurni smo u svojim toplim stanovima, lijepo je gledati kroz prozor van. Upravo se podsmjehljivo cerekate kako susjed "lopata" po dvorištu. Još nam je bili upravo groteskno gledati dok je susjed naslonio "lojtru" na zid i petlja nešto oko dimnjaka od bojlera za centralno grijanje ili kupaonicu.
Lojtra se pomaknula, susjed je zamlatarao rukama u zraku i "zaronio" u dubok snijeg.
Na sreću, nije se ništa desilo jer je snijeg ublažio pad.
OK, reći ćete o čemu ja ovdje baljezgam. Susjed je napravio sasvim ispravnu stvar.
Naime, njegov dimnjak iz kupaonice kojim se odvode plinovi iz kupaonskog bojlera zatrpao snijegom i uopće nije bio vidljiv iz snijega. Žalio se susjed kako mu se bojler gasi, zvao je servisera zbog onog "F24 ERROR" na displayu bojlera. Snijeg je zatpao izlaz i plin nije mogao probiti njegovu debljinu.
Plinovi se vraćaju natrag u bojler i prostoriju gdje se bojler nalazi. Stvara se koncentracija CO (Ugljičnog monoksida) koji nema ni okusa ni mirisa. Velika koncentracija čovjeka jednostavno uspava a da to on uopće ne osjeti. Nažalost, nema spasa.
Mnogo je ljudi stradalo a da ni saznali nisu od čega su umrli.
Zbog toga, moj susjed se možda meni danas sutra može smijati kad ja budem čistio izlaznu cijev dimnjaka iz bojlera.
Naročito treba biti oprezan sa bojlerima tzv "fasadnim" koji nemaju klasični dimnjak već samo odvod nu cijev koja ima dvostruku oplatu. Vanjska oplata služi za usis zraka koji treba za gorenje a centralna cijev za odvod vrućih produkata sagorijevanja.
PAŽNJA!  Ti su fasadni opasniji od običnih. Provjerite da izlazna cijev nije debelo zatrpana snijegom.
Imao sam priliku vidjeti kako su sjenice u ljetnim mjesecima u cijevi napravile gnijezdo.
Bilo bi grdnih muka oko detekcije kvara da nisam slučajno opazio ptičicu kako izlazi iz cijevi.
Zato sam na izlaz cijevi stavio "kapu" od mrežice.
Žao mi ptice, ali mi je ipak draži moj život.