nedjelja, 5. svibnja 2013.

Zašto su groblja i mrtve osobe fatalne i "strahotne" pojave?

Mene kao dijete stariji su često plašili "Ako nebudeš dobar, odvest ćemo te u ponoć na groblje".
Naravno, to me se dojmilo sve negdje do početka punoljetnosti. Tada sam sa još nekoliko dečki vraćajući se sa jedne "terevenke" onako "nakićeni" i "hrabri" odlučili da točno u ponoć posjetimo obližnje seosko groblje. Zanimalo nas je što će se ipak dogoditi. Otišli smo, čekali, bila je topla ljetna noć, bez mjesečine, ali sa malo povjetarca.
Crkva Sv. Petra G. Stranica
Kad smo već odlučili da se ipak nešto dogodi, a nije se ništa dogodilo. Odnosno, nešto se ipak dogodilo.
Na obližnjoj crkvi na tornju se začula škripa kao da netko udara po limu. Nakon toga se odjednom čuo neobičan šum kao da netko glasno huče i dašće. Naravno, odmah smo na glavi dobili "punk" frizure i najbržim, da ne kažem trčećim korakom odmaglili smo sa groblja.
Župna crkva Sv. Ilije Lipnik

Naravno, nikom o tome nismo danima govorili kako nebi ispali kukavice i osobe koje se boje onoga što ne postoji. U jednom nevezanom razgovoru otac mi je ispričao kako su naši iseljenici sakupili novac da se obnovi stari metalni krov na tornju jer je tko zna koliko stari krov već dotrajao i metalne ploče su se neke i rasklimale i potrgale. Osim toga otac je prije nekog vremena boravio gore u vrhu tornja gdje je trebalo podmazati ležište zvona i sjetio se kako je vidio dva gnijezda gdje su godinama sove obnavljale mjesto na kojem će izroditi mlade.
Osim toga gore ima i šišmiša koji su noćni letači.

Usput kad je već riječ o groblju i mrtvim osobama, slijede dva vica možda malo morbidna ali kako za koga. Dakle, priča ide ovako: "Čuvar groblja se kasno uvečer već po mrklom mraku vraćao sa groblja kući, i tek kad je namjeravao zatvoriti vrata od groblja, opazio je na mjesečini muškarca koji je pokušavao preskočiti ogradu. Upitao ga je: "Čovječe zašto preskačete ogradu kad ste mogli izaći kroz vrata, i uostalom što radite ovdje? Zar vas nije strah ovako samog na groblju?
Osoba mu odgovara:"Oprostite što sam htio izaći preko ograde, nisam vas htio smetati, a kad već pitate što radim ovdje i kao da me nije strah, moram priznati, jako me je bilo strah ali davno još dok sam bio živ"

Ili ova: "Čuvar groblja je u sumrak namjeravao da ode kući kad je opazio staricu kao šeće između grobova i kao da nešto traži. Starica upita čuvara: "Oprostite gospodine, možete mi reći gdje je ovdje polje 16, grob broj 32.? Čuvar ljutit, odgovara. Čuj baba, idući put kad izlaziš van, zapamti si put da ne lutaš."